Filtr oleju to zabezpieczający element układu smarowania, który odpowiada za usuwanie i kompleksową filtrację zanieczyszczeń przedostających się do silnika pojazdu. Pozwala uchronić układ silnikowy przed ewentualnymi awariami. Współcześnie dostępne na rynku oleje wymagają regularnej filtracji, dzięki której ciecz może być użytkowana przez dłuższy okres. Filtr, podobnie jak olej, należy jednak regularnie wymieniać. Najczęściej producenci zalecają wymianę filtra przynajmniej raz do roku. Jest to jednak kwestia zależna od szeregu parametrów technicznych, dlatego warto zapoznać się z indywidualnymi zaleceniami, dotyczącymi użytkowanego modelu. Wymiana filtra nie musi wiązać się z koniecznością odstawiania pojazdu do mechanika. Jak odkręcić filtr oleju samodzielnie?
Jak odkręcić filtr oleju kluczem? – niezbędne narzędzia
Decydując się na samodzielną wymianę filtra oleju, należy zadbać o przygotowanie kilku niezbędnych narzędzi. Do tej czynności konieczne jest posiadanie klucza lub śrubokrętu, dzięki któremu możliwy będzie demontaż owiewek. Warto jednak mieć na uwadze, że w niektórych modelach motocykli, odkręcanie owiewek nie jest konieczne. Szczegółowe informacje na ten temat powinny znajdować się w książce dołączanej przy zakupie pojazdu lub na stronie producenta. Do śruby spustowej oleju potrzebny będzie z kolei klucz nasadowy. W zależności od rodzaju filtra, należy zaopatrzyć się także w taki typ klucza, który odkręci pokrywę filtra. Wymiana filtra powinna iść w parze z zakupem nowego oleju silnikowego. Aby oczyścić podzespoły motocykla z wszelkich zanieczyszczeń, należy zadbać o odpowiednie czyściwa i ścierki.
Filtr oleju – jak odkręcić?
Motocykl powinien znajdować się na równej powierzchni i w miejscu, w którym panuje ciągły dostęp do światła. Należy mieć na uwadze, że wymiana filtra, będzie wiązała się z koniecznością przybrania określonej pozycji przez wymieniającego, dlatego warto zapewnić sobie większą ilość przestrzeni wokół. Przy użyciu odpowiednich, wyżej wymienionych kluczy, należy odkręcić śrubę spustową i owiewki. W zależności od rodzaju filtra (wkład/puszka) należy zdemontować pokrywę i wyjąć wkład filtrujący. Następnym krokiem jest oczyszczenie elementów pokrywy za pomocą ścierki. Nową uszczelkę należy bezwzględnie przesmarować olejem przed montażem. Olej, którym zostaje pokryta uszczelka, powinien być nowy. Ostatnim krokiem jest implementacja filtra. Proces montażu filtra zależny jest od jego rodzaju. W przypadku puszki należy dokładnie zakręcić filtr, używając siły rąk. Wkład wymaga z kolei założenia nowej uszczelki na pokrywę. Po tej czynności można zamontować całość.
Jak odkręcić filtr oleju w motocyklu? – środki bezpieczeństwa
Samodzielna wymiana filtra powinna odbywać się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Przed przystąpieniem do czynności związanych z wymianą filtra oraz oleju, zaleca się nagrzanie silnika do temperatury pracy. Takie rozwiązanie zapewni rozgrzanie się cieczy, która szybciej i dokładniej spłynie z jednostek wchodzących w skład układu. Wszystkie działania, mające na celu wymianę podzespołów, powinny być oczywiście wykonywane na wyłączonym silniku. Regularne sprawdzanie poziomu oleju w silniku oraz dbałość o cykliczną wymianę filtra to aspekty, o której powinien zadbać każdy użytkownik i posiadacz motocykla. Po samodzielnej wymianie filtra, wiele osób zastanawia się, w jaki sposób zutylizować zużyty element. W tej sytuacji najlepiej udać się do punktu warsztatowego lub stacji benzynowej, które przyjmują tego typu sprzęt, a następnie przekazują go do specjalnych punktów utylizacyjnych.
Nie ulega wątpliwości, że regularna wymiana oleju, pełni równie istotną rolę w układzie silnikowym, co akumulator. Exide to firma, która oferuje wysokiej jakości akumulatory na rynku. Oczywiście, każdy z tych podzespołów odpowiada za inne parametry techniczne. Aby jednak zapewnić sobie pełen komfort użytkowania motocyklu, należy stale kontrolować zarówno stan filtra i oleju, jak i akumulatora.
Zostaw komentarz